پینه دستان

پینه دستان


وی خاطرنشان کرد: ما امروز به کارآفرینانی با دید اجتماعی بیشتر نیاز داریم از اینرو باید به تعداد زیادی ایجاد شغل پاسخ دهیم و این رسالت ملی ما است. وی اظهار داشت: باید به سمتی برویم که سالانه مشاغل زیادی ایجاد کنیم و شرایط عرضه نیروی کار را در نظر بگیریم. وی با بیان اینکه امروز باید کارآفرینی اجتماعی با دید ملی به وجود آید، گفت: باید به سمت مصرف کالاهای ایرانی و تولید بیشتر حرکت و به سوی جامعه تولید محور برویم. 
وی افزود: استقرار نظام تامین اجتماعی با توزیع ثروت و استقرار عدالت اجتماعی میسر است و سیاست عدالت اجتماعی در سخنان حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب نیز قابل مشاهده است. ربیعی با بیان اینکه برای پیمودن مسیر درست به تامین اجتماعی پویا و شاداب نیازمندیم، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید به عنوان یک استراتژی، تولید و تامین اجتماعی را به عنوان دو بال حرکت مد نظر قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه حوزه سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی حیاط خلوت هیچ کس نیست، تصریح کرد: با 22 هزار میلیارد تومان شستا را تحویل گرفتیم و هم اکنون حدود 36هزار میلیارد تومان در اختیار داریم که با عملیات صحیح در بورس انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی راهی به سوی افزایش کیفیت زندگی مردم بدون حرکت های پوپولیستی است از اینرو اگر بتوانیم سرمایه گذاری های خود را به این سمت ببریم و تامین اجتماعی قوی داشته باشیم، رفاه اجتماعی حاصل از تامین اجتماعی را ماندگار کرده ایم. ربیعی با بیان اینکه از سیاست های رضایت بخش کوتاه مدت لطمه خورده ایم، گفت: باید به سوی دورانی سخت از کار و تلاش و تولید داخل حرکت کنیم. وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دولت امانتدار تامین اجتماعی است و افزایش نظارت جامعه مدنی و تشکل‌های اجتماعی در دستور کار وزارت رفاه و اجتماعی قرار گرفته است. وی اظهار داشت: 12 میلیارد دلار سرمایه گذاری در پروژه‌های نفت، پتروشیمی و دارو در دوره جدید مدیریت سازمان تامین اجتماعی برنامه ریزی شده است. ربیعی خاطرنشان کرد: هماهنگی، تخصصی بودن و غیر سیاسی بودن در کنار پایبندی به نظام و انقلاب، از اولویت های اساسی ما در تامین اجتماعی است. 
وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی در بخش های درمانی نیز گام های موثری برداشته است، گفت: از قضاوت های غیر منصفانه ای که به بیمه ها می شود، نگرانیم. وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: ما به دیده احترام به کارفرمایان می نگریم و ایجاد شغل برای یک خانواده ارزش محسوب می شود از اینرو امیدواریم با تصمیمات درست، آنچنان که شایسته است به کار خود ادامه دهیم.
نایب رییس مجلس: حجم بزرگ دولت مانع سهولت کسب و کار است
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حجم بزرگ دولت منابع کشور را می بلعد،گفت: از بودجه 147 هزار میلیارد تومانی عمومی کشور در سال 92 بیش از 119 میلیارد تومان به هزینه های جاری اختصاص یافته بود.
به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد روز یکشنبه در همایش تکریم از کارآفرین ها افزود: در چنین وضعیتی این منابع مالی آزاد نمی شوند در حالی که می توانند برای توسعه و پیشرفت کشور و حرکت اقتصادی نقش مهمی ایفا کنند.
 وی اظهار داشت: این حجم بزرگ و حضور دولت در عرصه های غیرحاکمیتی امکان رقابت بین بخش های دولتی و خصوصی را فراهم نمی کند و بازنده آن بخش خصوصی است و این یک رقابت غیرمتعادل و غیرمتوازن است. ابوترابی فرد ادامه داد: مهم ترین قدم برای حرکت اقتصادی ایران و کارآیی نظام جمهوری اسلامی ایران آن است که دولت با وظایف حاکمیتی خود متوازن و وظایف غیرحاکمیتی به بخش خصوصی سپرده شود. 
وی با بیان اینکه برای تسهیل کسب و کار باید به کوچک شدن دولت اندیشید، اضافه کرد در یک دولت بزرگ که بزرگی آن به دلیل رانت نفتی حاضر در اقتصاد است ، دولت خود را عامل توسعه و پیشرفت در عرصه اقتصاد می داند در حالی که دولت توانایی و ظرفیت انجام این کار را ندارد و با واگذاری این مسوولیت به بخش خصوصی می تواند به پیشرفت برسد.
ابوترابی فرد تصریح کرد: ما باید اداره کشور را از فروش سرمایه های کشور آزاد کنیم در حالی که امروزه کشورمان با فروش سرمایه اداره می شود. وی توضیح داد: اگر نفت را می فروشیم درآمد ارزی را برای اداره کشور در بخش های جاری و عمرانی هزینه می کنیم در حالی که این راه ها ما را به بن بست می رساند. باید سرمایه به سرمایه مولد و پایدار تبدیل شود.
وی گفت: اگر روزی فرارسد که منابع حاصل از فروش نفت به طور کامل به صندوق توسعه ملی واریز شود که این کار شدنی است و عزم و اراده می خواهد ، در بحث اقتصاد به پیشرفت چشمگیری خواهیم رسید.
ابوترابی فرد افزود: اکنون 50 میلیارد دلار در این صندوق وجود دارد در حالی که اراده نکرده ایم این صندوق را به مرکز رشد و حرکت اقتصادی ایران تبدیل کنیم. وی اظهار داشت: متاسفانه رانت نفت موجب شده کارآفرینانی که می خواهند به اقتصاد فکر کنند به گونه ای بیندیشند که از این رانت بهره ببرند. 
وی گفت: در کشورهای پیشگام عرصه اقتصاد اگر می خواهند بهره وری داشته باشند به رانت های نفتی و غیره فکر نمی کنند بلکه به دانش می اندیشند و نوآوری علمی اقتصاد را به درآمد بالاتر می رساند. ابوترابی فرد تاکید کرد: امروزه کشورهایی که در رقابت اقتصاد وجود دارند حرکت را مدیون دانش خود هستند و تنوع در فناوری دنیا را در قبضه قدرت خویش گرفته و نمی توان با فناوری های امروز در فردای اقتصاد حضور داشت. 
وی با بیان اینکه امروز تولید علم و فناوری های نوین اقتصاد را قبضه کرده است ، خطاب به کارآفرینان گفت: امروزه مدیریت، اقتصاد و سیاست بدون علم جایی ندارد. لحظه ها تولید علم می کنند و باید ارتباط خود را با علم ارتقا داد تا در آینده در جایگاه بالایی قرار گیریم. ابوترابی در بخش بهره وری نیز افزود:امروزه در بعضی از اقتصادهای موفق بهره وری را تا 70 درصد توسعه داده اند ما نیز باید بهره وری را ارتقا ببخشیم در حالی که می خواهیم با تزریق دلار و پول کالاهایمان را عرضه کنیم.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: چهار شنبه 22 / 2 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com